BETALING


Wanneer krijg ik de factuur toegestuurd?
U ontvangt van ons een uitgebreide factuur/bevestiging van uw boeking binnen één of twee werkdagen per e-mail. Deze bevestiging is tevens uw factuur.

Wanneer dien ik de betaling voor mijn reis te voldoen?
Conform de ANVR boekingsvoorwaarden, vragen wij u bij het boeken van de reis een aanbetaling te doen, welke u per direct dient te voldoen, nadat u de factuur hebt ontvangen. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek door ons ontvangen te zijn. Boekt u een reis met vertrek binnen 6 weken, dan dient het gehele bedrag direct na bevestiging in aan ons te worden voldaan. Voor bepaalde reizen kunnen er afwijkende (aan)betalingsvoorwaarden gelden.

Op welk rekeningnummer kan ik mijn betaling overmaken?
U kunt voor uw betaling de onderstaande rekeninggegevens gebruiken. Wanneer u beschikt over een ING-rekening, dan kunt u deze overschrijven naar onze ING-rekening. Wanneer u beschikt over een Rabo-rekening verzoeken wij u uw betaling naar onze Rabo-rekening over te maken. Heeft u een betaalrekening bij een andere bank? Dan kunt u uw betaling tevens naar onze Rabo-rekening overschrijven.


Rabobank:
IBAN: NL27RABO0334487773

BIC: RABONL2U

(De BIC-code heeft u nodig voor betalingen vanaf een buitenlandse rekening, bijv. vanuit België)


ING:
IBAN: NL97 INGB 0006 3010 43

BIC: INGBNL2A

(De BIC-code heeft u nodig voor betalingen vanuit een buitenlandse rekening, bijv. vanuit België)


Overschrijven dient te gebeuren ten name van Vakantiestunt B.V. te Amsterdam en onder vermelding van uw boekingsnummer en naam.
De rekeninggegevens kunt u tevens terugvinden op uw factuur/bevestiging en in de begeleidende e-mail, die u bij uw bevestiging/factuur ontvangt.

Kan ik zien of mijn betaling is ontvangen?
Wij sturen geen ontvangstbevestiging wanneer wij de betaling hebben ontvangen. U kunt op uw bankafschriften zien of de transactie is gelukt of eventueel even telefonisch contact met ons opnemen om na te gaan of wij uw betaling goed hebben ontvangen.

Kan ik langskomen om te betalen?
In principe is het kantoor van VakantieStunt B.V. geen boekingskantoor. Wij bieden op ons kantoor helaas niet de mogelijkheid om een transactie per pinbetaling te voldoen. Daarnaast worden betalingen in contact niet geaccepteerd.

Hoe kan ik betalen als ik binnen 6 weken voor vertrek boek?
Boekt u een last minute reis, d.w.z. binnen 6 weken voor vertrek, dan verzoeken we u de reissom direct door middel van een spoedoverboeking telefonisch of via internetbankieren over te maken naar ons rekeningnummer bij de Rabobank (of wanneer u over een ING-rekening beschikt, naar onze ING-rekening). Het is ook mogelijk om een contante storting te doen bij de Rabobank. U dient dan wel het betaalbewijs in te scannen (of een duidelijke foto met smartphone) en naar ons toe te sturen. Contante storting ten name van: Vakantiestunt B.V. te Amsterdam Rekeningnummer: 3344.87.773 van de Rabobank te Amsterdam en onder vermelding van: uw boekingsnummer en naam.

Welk bedrag moet ik aanbetalen?
Voor alle reizen dient u een aanbetaling te voldoen bij het plaatsen van een boeking. Afhankelijk van het type reis wat u boekt, kan de aanbetaling variëren. Dit hangt af van de aanbetalings- en annuleringsvoorwaarden van de verschillende leveranciers waar wij mee samenwerken.

- Voor standaard pakketreizen op basis van chartervluchten is de aanbetaling over het algemeen 15-25% bij boeking.

- Boekt u een pakketreis gebaseerd op vluchten met een lijndienstmaatschappij of low cost carrier, dan dient de aanbetaling de kosten van het vliegticket plus min. 15% van de overige onderdelen van uw pakketreis te dekken (afhankelijk van het type verblijf). Dit i.v.m. de ticketuitgifte van uw vluchten.

- Voor reizen met eigen vervoer, losse hotelreserveringen, vakantiehuizen of andere vormen van verblijf ligt de aanbetaling veelal tussen de 20-30%. Bij speciale aanbiedingen kan het voorkomen, dat u direct de volledige reissom dient te voldoen om van het speciale tarief gebruik te kunnen maken.

- Indien u losse lijndiensttickets heeft geboekt, dan dient u direct bij boeking de gehele reissom te voldoen.


Hiernaast dienen direct bij aanbetaling te worden voldaan:
- eventuele bemiddelingskosten Vakantiestunt
- premie annuleringsverzekering, inclusief assurantiebelasting en poliskosten


Heeft u vragen over de aanbetaling van uw reis of is het niet helemaal duidelijk welk bedrag u dient aan te betalen voor de door u gekozen reis, dan kunt u uiteraard altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.

Kan ik het gehele bedrag voor mijn reis in een keer betalen?
Dit is geen probleem en het bespaart u ook weer een extra handeling. Let er op dat u duidelijk het boekingsnummer en uw naam vermeldt.

Is het ook mogelijk apart te betalen?
Dit is mogelijk en geen enkel probleem. Let er wel op dat bij het overmaken goed het boekingsnummer en de naam van de hoofdboeker wordt vermeld.